1a. Matērija - cietas, šķidras un gāzveida vielas. Vielas daļiņas
Leidenfrosta efekts izmantojot šķidro slāpekli. Piliens uz gāzes spilvena
2
Eksperimenta mērķis ir parādīt Leidenfrosta efektu, kā piemēru izmantojot šķidro slāpekli.
Metāla termiskā izplešanās
0
Eksperimentā novēro, ka metāla priekšmetu sasildot, tie izplešas. Pārtraucot sildīšanu, tie atgūs iepriekšējo izmēru.
Tējas kā šķīduma iegūšana NP
0
Katrs skolēns no mājām atnes tējas maisiņu un caurspīdīgu krūzīti. Klasē veic eksperimentu – vēro šķīduma veidošanos.
Ūdens uzkarsēšana plastmasa trauciņā
0
Vai plastmasas glāzītē var uzvārīt ūdeni? To var izdarīt pateicoties ūdens īpašībai – tā spējai uzņemt lielu siltuma daudzumu.
Kā gaiss atkarībā no temperatūras saraujas un izplešas!
0
Kad vielas un priekšmeti sakarst, tie parasti kļūst lielāki, bet atdziestot saraujas. Daļiņām sakarstot, tās kustas ātrāk un attālinās cita no citas. Tas nozīmē, ka tās aizņem vairāk telpas.
Dzēriens ar ledu
1
Pārvērt visparastāko gāzēto dzērienu neaptverami gardā ledus dzērienā. Ko no tā mācīties? Kā spiediens ietekmē sasalšanas temperatūru.
Ūdens iztvaikošana
1
Laboratorijas darbs ūdens fizikālo īpašību noskaidrošanai. Eksperimentā novēro ūdens agregātstāvokļa maiņu. Salīdzina masas.
Brīnumburbuļi E
0
Luminiscence kā dabas parādība ir novērota jau ļoti sen. Cilvēki bija novērojuši ziemeļblāzmu un jāņtārpiņus, kā arī minerālmēslu spīdēšanu tumsā.
Eksperiments paredzēts sākumskolas un pamatskolas skolēniem, kas ļauj izprast gaismas ietekmi uz vielām. Eksperimentu veic kā demonstrējumu.
Eksperimenta mērķis: iepazīstināt skolēnus ar vielām, kuras UV gaismas iedarbībā spīd.
Gaisam nepieciešama telpa
0
Eksperimenta nolūks ir noskaidrot gaisa fizikālās īpašības, veicot novērojumus.
Gāzes iegūšana – E
1
Balonu var piepūst, nepūšot to ar muti vai sūkni. To var darīt, iegūstot gāzi ķīmiskā reakcijā un iepildot to balonā.