1c. Ūdens, šķīdumi, pH
Sarkanā kāposta ekstrakta kā vides pH indikatora izmantošana
0
Eksperimentā ir parādīts, kā var pagatavot sarkano kāpostu indikatoru un ar to noteikt dažādu sķīdumu vides reakciju (skāba, neitrāla vai sārmaina).
Kas notiek, kad kopā sajauc skābes un bāzes šķīdumus? E
3
Šajā eksperimentā skolēni eksperimentāli veic neitralizācijas reakcijas, mēra šķīdumu pH vērtības. Eksperimenta mērķis ir noteikt, kas notiek sajaucot kopā skābes un bāzes šķīdumus.
pH noteikšana dzērienos NP
1
Eksperimenta mērķis ir noteikt citrona sulas skābums, izmantojot universālindikatora papīru un pārbaudīt, vai pH vide mainīsies, pievienojot sulai ūdeni un cukuru (pagatavojot limonādi).
pH un krāsas E
1
Šī eksperimenta mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar pH un ķīmiskajām reakcijām, kurās notiek krāsu maiņa, kad tiek pievienots vides pH indikators. Izmantojot universālindikatoru, skolēni var noteikt vairāku mājās atrodamu šķīdumu pH vērtības.
pH indikatora pagatavošana un īpašību pārbaude ķīmijas laboratorijā
1
Šajā eksperimentā skolēni pagatavo pH indikatoru no sarkanā kāposta un to pārbauda, izmantojot skābes un bāzes šķīdumus.
Dzelzs korozija sālsūdenī
0
Dzelzs korozija (rūsēšana) NaCl un KCl šķīdumā. Dotais eksperiments paskaidro, kā un kāpēc ceļu apstrāde ar sāls šķīdumiem bojā automašīnu korpusus.
Neitralizācijas riņķi E
1
Eksperimenta mērķis: secināt par skābju un bāzu savstarpējās reakcijas norisi un tās produktiem.
MAZGĀŠANAS LĪDZEKĻU PUTOŠANAS SPĒJA NP
2
Eksperimentāli pārbauda dažādu mazgāšanas līdzekļu putošanas spēju, mēģina izskaidrot atšķirības un izprast iemeslus.