9. Dabas vides saglabāšana
Gaiss, tā piesārņojums I
0
Latvijas Dabas muzeja organizētā konkursa 5 uzdevumi par aktuāliem ar gaisu un atmosfēras aizsardzību saistītiem jautājumiem. Konkursa uzdevumi ir paredzēti 5.-6. klašu skolēniem, bet var piedāvāt arī 8. klasei pārbaudīt savas zināšanas par gaisa tēmu.
Lapsa-Trusis-Lapa
Šis ir uzdevums, kas aicina aizdomāties par „līdzsvara” nozīmi dabā.
(S)audzē mežu!
Nolūks ir veicināt bērnu vides apziņas veidošanos, rosinot bērnus uz sociāli aktīvu rīcību savas apkārtnes
sakopšanā un uzlabošanā.
Pilsētas piesārņotā gaisa (smoga) veidošanās modelēšana stikla burkā
1
Eksperimentā modelē smoga veidošanos, ko rada burkā ar miru gaisu sadedzinot papīru un vienlaicīgi dzesējot burkas vāku.
Smoga veidošanās modelēšana mērcilindrā
2
Eksperiments modelē smoga veidošanos.
Notekūdeņu attīrīšana
1
Eksperiments modelē notekūdeņu attīrīšanu no mehāniskiem piemaisījumiem (smilšu filtrs) un parāda aktīvās ogles absorbējošās īpašības.
Kadmija konstatēšana dienas gaismas spuldzēs
3
Skolēni apgūst kvalitatīvās analītiskās ķīmijas metodi – spēj identificēt ķīmisko elemetnu kadmiju.
Piesārņojuma izplatīšanās ātrums augsnē
1
Šajā eksperimentā ir iespēja pārbaudīt piesārņojuma izplatīšanās ātrumu augsnē.