Pētījums ” Apkārtējās vides piesārņojuma novērošana”
Skolēni noskaidro, kādi atkritumi nonāk apkārtējā vidē cilvēku darbības rezultātā.
Nepieciešams: 1
- Gumijas vai blīva auduma cimdi,
- polietelēna maisi,
- grābeklis un lāpsta.
Darba gaita: 2
- Sadalieties grupās (grupā 2-4 cilvēki).
- Savāc atrastos sadzīvēs atkritumus norādīta vietā (piem., skolas parkā, ezermalā, upmalā, ceļmalā vai citā vietā).
- Sašķiro un reģistrē savāktos atkritumus.
Metodiskās norādes: 3
Uzmanību! Stikla un metāla priekšmeti jāvāc piesardzīgi. Obligāti jālieto cimdi, lai pasargātu rokas.
Atsevišķos maisos liek stiklus, plastmasas, metālus, papīrus, izlietotās baterijas un citus atkritumus.
Pētījuma mērķis :
- noskaidrot, kādi atkritumi nonāk apkārtējā vidē cilvēku saimnieciskās darbības un bezatbildības rezultātā,
- sašķirot savāktos atkritumus un nogādāt atbilstošōs atkritumu konteineros,
- prezentēt sava darba rezultātus, izvērtējot atkritumos nonākušo materiālu izmantošanas priekšrocības un trūkumus, kā arī otreizējās pārstrādes iespējas.
Jautājumi, uz kuriem ieteicams atbildēt, gatavojot prezentāciju par darba rezultātiem:
- Kāda veida atkritumu sakoptajā teritorijā bija visvairāk?
- Kuri nošiem atkritumiem vidē ātri sadalās? Kuri atkritumi nesadalās pat daudzu gadu laikā?
- Kuri atkritumi var radīt videi bīstamāko piesārņojumu? Kāpēc?
- Kurus atkritumus var izmantot otrreizējai pārstrādei? Ko no tiem var iegūt?
- Kāda ir mūsu grupas veiktā darba praktiskā nozīme?
Pētījumu ievietoja Dacīte Rozentāle
Adaptēts no I.Kreicmane, u.c. ” Dabaszinības 6.klasei” Zvaigzne ABC